Szkoła średnia jest etapem, na którym młodzież przygotowuje się do dorosłego życia. Jedną z lekcji, które są w planie zajęć to przedsiębiorczość, bardzo ważny przedmiot uczący zaradności, kreatywności i działania we własnym biznesie.
Podręczniki do przedsiębiorczości
Aby dobrze nauczyć się przedsiębiorczości należy zakupić podręcznik podstawy przedsiębiorczości, który zawiera szereg zagadnień dla młodego człowieka. Może się z niej nauczyć podstaw zarządzania firmą, rozliczania się z urzędem skarbowym, a także poznaje koszty działalności gospodarczej. W książce znajduje się sama teoria, natomiast w szkole są zajęcia praktyczne. Polegają one na zakładaniu fikcyjnej firmy, po to aby sprawdzić, jak funkcjonuje i z czym się wiąże. Podręcznik podstawy przedsiębiorczości można wykorzystywać przez cały okres szkoły średniej, aż do matury. Młodzież poznaje czym jest księgowość, rachunkowość, obsługa klienta, a także wszelkie kwestie związane z podatkami, zarządzaniem finansami, czy nawet ich inwestowaniem. W książkach jest mnóstwo zadań oraz ćwiczeń sprawdzających wiedzę, aby móc z łatwością przejść do kolejnej wiedzy.
Zajęcia przedsiębiorczości
Przez cztery lata nauczyciel bardzo dokładnie przekazuje wiedzę na temat przedsiębiorczości. Musi pokazać walory prowadzenia firmy, dlatego uczniowie przechodzą różne testy. Są one sprawdzeniem ich cech osobowości, ponieważ przedsiębiorca musi być odporny na wiele wyzwań i bardzo pomysłowy. Podręczniki są tak napisane, aby uczeń samodzielnie doszedł do różnych wniosków, choćby takich, jaki profil firmy będzie modny w przyszłości. Na zajęciach są organizowane burze mózgów, po to aby uczniowie wymyślili sposoby na sfinansowanie swoje przyszłej działalności. Ma to ogromny wpływ na to jaki rodzaj firmy będzie prowadzony oraz dla kogo będzie oferowany. Cała baza marketingowa, czy reklamowa także wchodzi w zakres zajęć dlatego książki podstawy przedsiębiorczości warto zachować po skończeniu szkoły. W ostatniej klasie można uczestniczyć w praktykach, które zachęcają do założenia własnej firmy.